Great Militaria - Top
Display your banner here
Results 1 to 8 of 8

Metal detecting in Denmark?

Article about: Hi guys. I would like to go metal detecting! But we are short on sights here in Denmark, i know that the Germans had a very small airport in something called "Bøtø" and they had so

  1. #1

    Question Metal detecting in Denmark?

    Hi guys.

    I would like to go metal detecting!
    But we are short on sights here in Denmark, i know that the Germans had a very small airport in something called "Bøtø" and they had some troops + cannons and stuff at Gedser. Luckily my dad lives in "Bøtø" and 15min from Gedser. So i've been to Gedser, and bøtø with the metal detector, and found a lot of empty shells (but they could be from the danish army as well, then sometimes train at Gedser - Someway to tell?)

    What i want to know is if there is any other places in Denmark you could go and look for stuff with your trusty metal detector? hehe.

    Thanks guys.

    /Mick

  2. #2

    Default Re: Metal detecting in Denmark?

    Hi Mick,

    If you post some pictures of the shells we'll be able to tell you if they're German or not.

    Lee

  3. #3

    Default Re: Metal detecting in Denmark?

    Quote by WoodyUK View Post
    Hi Mick,

    If you post some pictures of the shells we'll be able to tell you if they're German or not.

    Lee
    True Ill take some pictures next time i visit my dad (they are currently stored at his place)

    /Mick

  4. #4

    Default Re: Metal detecting in Denmark?

    Bunker åbnet

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...1.html?forside

    Just out of interest, look at the above links
    Dan

  5. #5

    Default Re: Metal detecting in Denmark?

    Quote by bikerboyzx6r View Post
    Bunker åbnet

    Møbleret nazibunker fundet i klit - TV 2 Nyhederne

    Just out of interest, look at the above links
    Dan
    Thanks Ive been there, but its all closed up bunkers and a museum (with open bunkers)

    Since i posted this i have done some research about plane crashes here in Denmark, there have been quite a lot, maybe ill check some of the sights out

    /Mick

  6. #6
    infin1ty92
    ?

    Default Re: Metal detecting in Denmark?

    Jeg har søgt en del i Danmark, og ærlig talt er der kun ét sted hvor jeg har fundet hjelme, ammunition m.m. Men dét område er desværre spærret af. Jeg har også været rundt ved nogle gamle tyske radiopejlestationer ved Hanstholm og omegn. Dér kan du måske finde noget (Jeg fandt en enkelt tysk patron). Ellers er der MÅSKE også en chance i nordsjælland ved Hornbæk. Der var tyskere dér under krigen, men anlægget er blevet brugt til øvelse efter. Derfor kan området godt være forurenet med nyere patronhylstre osv. Dem fandt jeg mange af da jeg var der. Men du har mulighed for stadig at se betonfundamenterne fra de tyske kanoner ude på stranden endnu.

  7. #7

    Default Re: Metal detecting in Denmark?

    Quote by infin1ty92 View Post
    Jeg har søgt en del i Danmark, og ærlig talt er der kun ét sted hvor jeg har fundet hjelme, ammunition m.m. Men dét område er desværre spærret af. Jeg har også været rundt ved nogle gamle tyske radiopejlestationer ved Hanstholm og omegn. Dér kan du måske finde noget (Jeg fandt en enkelt tysk patron). Ellers er der MÅSKE også en chance i nordsjælland ved Hornbæk. Der var tyskere dér under krigen, men anlægget er blevet brugt til øvelse efter. Derfor kan området godt være forurenet med nyere patronhylstre osv. Dem fandt jeg mange af da jeg var der. Men du har mulighed for stadig at se betonfundamenterne fra de tyske kanoner ude på stranden endnu.
    Sorry guys Im gonna write in Danish for just a moment

    - Synd Jeg vil undersøge det der omkring hornbæk.
    Jeg har også fundet et sted hvor tyskerene havde en relativ stor lejer, ca. 400 Luftwaffe soldater, og et andet sted har over 1000 soldater været i en periode. Tænker på at køre der hen for sure! Tak for snakken, skal vi ikke tage den videre på engelsk så de andre kan følge med?

    /Mick

  8. #8

    Default Re: Metal detecting in Denmark?

    this is find in denmark in NORDYLAND

Similar Threads

  1. Laws pertaining to Metal Detecting.

    In Search technology and metal detecting
    09-08-2016, 08:51 AM
  2. Best metal detector for military relics search

    In Search technology and metal detecting
    04-13-2010, 10:04 PM
  3. tips

    In Search technology and metal detecting
    04-01-2010, 12:03 AM
  4. new to metal detecting

    In Search technology and metal detecting
    08-09-2009, 04:12 PM
  5. American Airbase - metal detecting finds.

    In Battlefield history and relics
    07-28-2009, 11:53 AM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
MilitaryHarbor - Down
Display your banner here