Become our sponsor and display your banner here
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

WW2 dagger German Kriegsmarine officer

Article about: Hello I dont know a whole lot about these daggers. My main focus is the Luftwaffe. I have someone who offered this dagger for sale. these are the pictures they are using. To me it looks all

  1. #1

    Default WW2 dagger German Kriegsmarine officer

    Hello I dont know a whole lot about these daggers. My main focus is the Luftwaffe. I have someone who offered this dagger for sale. these are the pictures they are using. To me it looks all wrong and i cant ever remember seeing a Kriegmarine dagger with this pommel and marking? Anyone else?WW2 dagger German Kriegsmarine officerWW2 dagger German Kriegsmarine officerWW2 dagger German Kriegsmarine officerWW2 dagger German Kriegsmarine officer

  2. # ADS
    Circuit advertisement WW2 dagger German Kriegsmarine officer
    Join Date
    Always
    Location
    Advertising world
    P
    Many
     

  3. #2

    Default

    LOL Love it

    waiting for dr73 "danny " to comment on it

    The Pommel is a Modern day Luftwaffe repro along what appears to be mounted on a Kriegsmarine scabbard..the Swastika on the blade never happened in that type of detail.

    Just kidding with you Thomas..this dagger is a junk repro with a mixed bag of parts..and is a great candidate for the circular file located in the "Best of the Worst" Thread

    Best Regards Larry
    It is not the size of a Collection in History that matters......Its the size of your Passion for it!! - Larry C

    One never knows what tree roots push to the surface of what laid buried before the tree was planted - Larry C

    “The farther back you can look, the farther forward you are likely to see.” - Winston Churchill

  4. #3

    Default

    Hi
    Yes ,you are correct ,it is "all wrong"

  5. #4

    Default

    Yeah i figured haha i just couldn't believe someone was trying to pass this off as real.

  6. #5

    Default

    Larry....you Know that you want it....it's Got to be a one of a kind Prototype-as rare as frog's hair...I'd buy it myself, but I doubt if I could Afford it...
    William

    "Much that once was, is lost. For none now live who remember it."

  7. #6

    Default

    Oh dear!

    Thanks for posting it anyway Thomas!
    Had good advice? Saved money? Why not become a Gold Club Member, just hit the green "Join WRF Club" tab at the top of the page and help support the forum!

  8. #7
    ?

    Default

    Its posted at the wrong thread:
    Best of the worse would fit perfectly, this is one of those Hitler & krupp factory fantasy stuff
    Always good for a nice laugh tho

    Ger

    hmm Larry beats me...

  9. #8
    ?

    Default

    Well, I would say this is an extremely rare piece! Never seen anything like it! Unfortunately it's worth practically nothing Maybe a collector of ugly repro daggers might be interested LOL

    Danny

  10. #9

    Default

    I need this dagger!
    It would be perfect propping up my Chinese lantern plants this summer.

  11. #10

    Default

    Haha, At long last,The very rare Kriegswaffe Dolch only issued to pilots on the aircraft carrier Graf Zepplin! cheers Paul
    Last edited by paulscoot; 02-17-2015 at 10:29 PM.

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. WWII German Kriegsmarine Officer Portepee Knot

    In Field equipment, kit and other
    02-28-2014, 05:00 PM
  2. German Kriegsmarine Dagger

    In Kriegsmarine daggers
    11-26-2011, 07:18 PM
  3. HELP with tatty 1st series Kriegsmarine officer etched dagger.

    In Daggers and Swords of the Third Reich
    03-01-2011, 07:34 AM
  4. Kriegsmarine Officer's Dagger

    In Kriegsmarine daggers
    01-04-2011, 09:58 PM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •