Ratisbon's - Top
Display your banner here
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 16

Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?

Article about: hi guys i have an small change of getting this in my collection and would like to get some opinions as my gut says its okay but would like some expert opinions on this item sorry for the som

  1. #1

    Default Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?

    hi guys

    i have an small change of getting this in my collection and would like to get some opinions as my gut says its okay but would like some expert opinions on this item
    sorry for the some blurry pictures but thats my smartphones foult

    its an heavy cross only marked 900 in the right side at the bottom arm

    thank you for your help

    jake
    Click to enlarge the picture Click to enlarge the picture Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?   Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?  

    Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?   Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?  

    Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?   Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?  

    Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?   Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?  


  2. # ADS
    Circuit advertisement Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?
    Join Date
    Always
    Location
    Advertising world
    Age
    2010
    P
    Many
     

  3. #2

    Default re: Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?

    IMO it is a fake. I'll compare with good cross (Jørn collection) and I see a few differences. Mark 900 and font of 1939 looks bad. Arms of the cross are to grainy.
    It's only my opinion, wait for other.

  4. #3

    Default Re: Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?

    weight around 38 gram !!

    pictures are blurry because of blackberry i had this cross in hands 900 is small but clear
    the 1939 looks odd and it seems to have the grain in it but there is no in real hand comperison

    just wanted to add this

    the arms are raised like an beer gut

  5. #4
    ?

    Default Re: Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?

    I also believe this to be a fake. The date does not match any known originals from any maker and the area around the date should be smooth, not with pebbling such as above.

    Looking for LDO marked EK2s and items relating to U-406.....

  6. #5

    Default Re: Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?

    hi ade

    just like i added a min ago when in hand this isnt visable around the 1939 its the camera
    will try to make some sharp pics next week when i visit him again

  7. #6

    Default Re: Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?

    I can also confirm to be a fake.
    As I learned from a similar one, one to be a ground dug..., that they were never stamped on the (base)side of the cross.
    cheers
    |<ris
    Always looking for Belgian Congo stuff!
    http://out-of-congo.eklablog.com/

    cheers
    |<ris

  8. #7
    ?

    Default Re: Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?

    Quote by stuka f View Post
    I can also confirm to be a fake.
    As I learned from a similar one, one to be a ground dug..., that they were never stamped on the (base)side of the cross.
    cheers
    |<ris
    If I've read your comment wrong Kris I apologise but these awards were marked on the bottom edge of the lower arm.

    Looking for LDO marked EK2s and items relating to U-406.....

  9. #8

    Default Re: Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?

    guys you are wright excuse my ignorance

    i need some comparison examples as i do want to tell the owner what he has before he does something whit this thing that should not happen

    please explain whats wrong whit it, please do so in paint to clear out

    regards jake
    Click to enlarge the picture Click to enlarge the picture Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?   Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?  

    Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?   Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?  


  10. #9
    ?

    Default Re: Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?

    Quote by j dubbel View Post
    guys you are wright excuse my ignorance

    i need some comparison examples as i do want to tell the owner what he has before he does something whit this thing that should not happen

    please explain whats wrong whit it, please do so in paint to clear out

    regards jake
    Hi Jake,
    Is this any help.........?
    Click to enlarge the picture Click to enlarge the picture Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?  

    Looking for LDO marked EK2s and items relating to U-406.....

  11. #10

    Default Re: Ritterkreuz des Kriegsverdienstkreuzes mit Schwertern: need help ?

    Quote by Adrian View Post
    If I've read your comment wrong Kris I apologise but these awards were marked on the bottom edge of the lower arm.
    You are right Adrian!!
    Sorry!
    The one I was refeering too was stamped on the suspension ring....learned my lesson badly!!
    Altough that error costed me 100 euro back then.
    cheers
    |<ris
    Always looking for Belgian Congo stuff!
    http://out-of-congo.eklablog.com/

    cheers
    |<ris

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Similar Threads

  1. Kriegsverdienstkreuz 1.Klasse mit Schwertern

    In Kriegsverdienstkreuz forum
    05-31-2011, 08:37 PM
  2. 01-02-2011, 03:33 AM
  3. Eichenlaub mit Schwertern und Brillanten.

    In 1939 Eisernes Kreuz forum
    08-11-2010, 07:58 PM
  4. 07-11-2009, 11:31 AM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Militaria Romandie - Down
Display your banner here